Adresa: Městský úřad Protivín, Masarykovo náměstí 128, 398 11 Protivín
Sídlo: Masarykovo náměstí 21, 398 11 Protivín
Počet zaměstnanců: 9
Vedoucí odboru: Jaroslava Říhová
Telefon: 382 203 344
Finanční hospodaření města
- sestavuje rozpočet města
- eviduje a předkládá městskému zastupitelstvu ke schválení veškeré rozpočtové změny
- zabezpečuje hospodárné vynakládání finančních prostředků
- zajišťuje financování všech potřeb města, zajišťuje sdružování finančních prostředků, zajišťuje úvěry a k tomu zpracovává příslušné smlouvy podle OZ
- vykonává kontrolní činnost vůči organizacím hospodařícím s rozpočtem města se zaměřením na dodržování rozpočtu a platných předpisů o nakládání s finančními prostředky
- zpracovává rozbory hospodaření MěÚ a předkládá je k projednání městské radě a městskému zastupitelstvu
- vypracovává veškerá daňová přiznání obce
Účetnictví
- provádí zaúčtování všech účetních případů MěÚ vč. ZŠ, mateřských škol, školních jídelen, DBS, TS
- provádí likvidaci dodavatelských faktur, vede jejích evidenci
- eviduje platby správních a místních poplatků, nájemného z nebytových prostor a pozemků
- sleduje nedoplatky a neplnění, finanční závazky fyzických a právnických osob vůči MěÚ, zajišťuje jejich evidenci a vymáhání
Místní poplatky a daně
- zajišťuje vybírání místních poplatků podle vyhl. o místních poplatcích (poplatek ze psů, ze vstupného, z užívání veřejného prostranství)
- sleduje úhrady a zajišťuje vymáhání dlužných částek
- zpracovává návrh vyhlášky o místních poplatcích
- vydává povolení k provozování hracích automatů, vede jejich evidenci a provádí kontrolní činnost v jednotlivých provozovnách (hernách)
Mzdová a personální agenda
- zajišťuje komplexní mzdovou a personální agendu pracovníků MěÚ
Ostatní
- zajišťuje smlouvy na nákup a prodej tepla vč. kalkulace cen
Správa majetku
- zajišťuje komplexní správu celého majetkového souboru města, včetně kontrolní činnosti
- eviduje veškerý hmotný a nehmotný majetek města
- zajišťuje postupné obnovení evidence historického majetku obce
- zajišťuje pravidelnou roční inventarizaci veškerého majetku města
- zajišťuje pronájem majetku města – pozemků a nebytových prostor a zpracovává nájemní smlouvy a veškerou s tím spojenou
- zpracovává a předkládá radě města a zastupitelstvu města ke schválení majetkové převody
- zpracovává kupní smlouvy
- vyřizuje uplatněné restituční nároky
- zajišťuje pojištění majetku města a veškeré pojistné plnění z něj plynoucí
- zajišťuje veškerou agendu týkající se uzavírání smluv o věcných břemenech
- zajišťuje přiznání z darovací daně a daně z převodu nemovitostí
- zajišťuje projektové dokumentace ke stavbám města - neinvestiční akce
- zajišťuje zveřejňování uvolněných bytů, zpracovává žádosti o byty a předkládá je radě města
- spolupracuje s Pozemkovým úřadem, Katastrálním úřadem, Pozemkovým fondem a Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových a dalšími orgány státní správy
- spolupracuje s dotčenými orgány – např. KHS, HZS Písek a správci sítí
- spolupracuje s Městskou policií – např. na odstraňování černých skládek
- spolupracuje s osadními výbory v jednotlivých obcích, geodetickými kancelářemi a soudními znalci pro oceňování nemovitostí a věcí movitých
- vydává listy vlastnictví s ověřovací doložkou – CZECH POINT
- vydává za Město Protivín souhlas se stavbou na pozemku města – přípojky vodovodní, kanalizační, plynová a uzavírá Dohody o umístění těchto přípojek
- vydává za Město Protivín souhlas s umístěním stavby na pozemku sousedícím s pozemkem města
- podílí se na zajištění akcí pořádaných městem – např. pouť, ohňostroj, slavnosti