Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Protivín
MěstoProtivín

Odbor finanční

Adresa: Městský úřad Protivín, Masarykovo náměstí 128, 398 11 Protivín
Sídlo: Masarykovo náměstí 21, 398 11 Protivín
Počet zaměstnanců: 9
Vedoucí odboru: Jaroslava Říhová    
Telefon: 382 203 344

Finanční hospodaření města

  • sestavuje rozpočet města
  • eviduje a předkládá městskému zastupitelstvu ke schválení veškeré rozpočtové změny
  • zabezpečuje hospodárné vynakládání finančních prostředků
  • zajišťuje financování všech potřeb města, zajišťuje sdružování finančních prostředků, zajišťuje úvěry a k tomu zpracovává příslušné smlouvy podle OZ
  • vykonává kontrolní činnost vůči organizacím hospodařícím s rozpočtem města se zaměřením na dodržování rozpočtu a platných předpisů o nakládání s finančními prostředky
  • zpracovává rozbory hospodaření MěÚ a předkládá je k projednání městské radě a městskému zastupitelstvu
  • vypracovává veškerá daňová přiznání obce

Účetnictví

  • provádí zaúčtování všech účetních případů MěÚ vč. ZŠ, mateřských škol, školních jídelen, DBS, TS
  • provádí likvidaci dodavatelských faktur, vede jejích evidenci
  • eviduje platby správních a místních poplatků, nájemného z nebytových prostor a pozemků
  • sleduje nedoplatky a neplnění, finanční závazky fyzických a právnických osob vůči MěÚ, zajišťuje jejich evidenci a vymáhání

Místní poplatky a daně

  • zajišťuje vybírání místních poplatků podle vyhl. o místních poplatcích (poplatek ze psů, ze vstupného, z užívání veřejného prostranství)
  • sleduje úhrady a zajišťuje vymáhání dlužných částek
  • zpracovává návrh vyhlášky o místních poplatcích
  • vydává povolení k provozování hracích automatů, vede jejich evidenci a provádí kontrolní činnost v jednotlivých provozovnách (hernách)

Mzdová a personální agenda

  • zajišťuje komplexní mzdovou a personální agendu pracovníků MěÚ

Ostatní

  • zajišťuje smlouvy na nákup a prodej tepla vč. kalkulace cen

Správa majetku

  • zajišťuje komplexní správu celého majetkového souboru města, včetně kontrolní činnosti
  • eviduje veškerý hmotný a nehmotný majetek města
  • zajišťuje postupné obnovení evidence historického majetku obce
  • zajišťuje pravidelnou roční inventarizaci veškerého majetku města
  • zajišťuje pronájem majetku města – pozemků a nebytových prostor a zpracovává nájemní smlouvy a veškerou s tím spojenou
  • zpracovává a předkládá radě města  a  zastupitelstvu města ke schválení majetkové převody
  • zpracovává kupní smlouvy
  • vyřizuje uplatněné restituční nároky
  • zajišťuje pojištění majetku města a veškeré pojistné plnění z něj plynoucí
  • zajišťuje veškerou agendu týkající se uzavírání smluv o věcných břemenech
  • zajišťuje přiznání z darovací daně a daně z převodu nemovitostí
  • zajišťuje projektové dokumentace ke stavbám města - neinvestiční akce
  • zajišťuje zveřejňování uvolněných bytů, zpracovává žádosti o byty a předkládá je radě města
  • spolupracuje s Pozemkovým úřadem, Katastrálním úřadem, Pozemkovým fondem a Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových a dalšími orgány státní správy
  • spolupracuje s dotčenými orgány – např. KHS, HZS Písek a správci sítí
  • spolupracuje s Městskou policií – např. na odstraňování černých skládek
  • spolupracuje s osadními výbory v jednotlivých obcích, geodetickými kancelářemi a soudními znalci pro oceňování nemovitostí a věcí movitých
  • vydává listy vlastnictví s ověřovací doložkou – CZECH POINT
  • vydává za Město Protivín souhlas se stavbou na pozemku města – přípojky vodovodní, kanalizační, plynová a uzavírá Dohody o umístění těchto přípojek
  • vydává za Město Protivín souhlas s umístěním stavby na pozemku sousedícím s pozemkem města
  • podílí se na zajištění akcí pořádaných městem – např. pouť, ohňostroj, slavnosti

Mohlo by Vás zajímat